hansemark.blogg.se

Påsk

Hej på er! :)

Nu ligger jag i sängen o håller på att somna, är såå trött. Det är så skönt att vara över jet lagen nu och ha fått in rätt dygnsrytm :)

Igår var vi på stranden, Andrew och Noah surfade. Det var kul att se!
Sen kom en kille som heter Richard hit o hämtade mig, han hade varit kompis med tjejen som va aupair här innan mig så han hörde av sig :) vi drog till några kompisar till honom och drack öl. Det var skittrevligt :)

Idag åkte vi till andrews förldrar Pam och Harry för påskmiddag. Det var jättegott, åt såklart alldeles för mycket så höll på att spricka. Fick massa choklad också :D

Sen låg jag på stranden lite, spelade fotboll med noah.
Skypade med mamma och pappa<3 och Victor efter det :) saknar dom. Längtar såå tills de kommer hit o hälsar på!!

Bloggar från mobilen nu så har inga nya bilder att visa.
Men den här bilden är så fin. Älskar dig

Strandliv

Hey!

Nu sitter jag på balkongen i familjens semesterhus och käkar korv med bröd. Det är perfekt varmt o skönt.

Igår åkte vi ju down south till Dunsborough. Ett ställe som väl typ kan liknas med smögen, grebbestad eller så för oss svenskar. Det är ett litet samhälle precis vid havet med massa fina semesterhus där folk flockas vid ledigheter.
Igår var det mulet men vi åkte till stranden och badade. Sen grillade vi och det var jättegott. Tog melatonin tablett som är bra vid jet lag så jag somnade vid elvatiden och sov jättegott :D

Idag var vi på en skatepark, jag fick lära mig åka skateboard och sen åkte vi till stranden. Så skönt.

Här kommer bilder!!

Chilli

huset

Noah i vågorna

Bilder från idag!

Kille

Första dagen

Kategori: Perth

Igår kunde jag inte somna, det var omöjligt. Men så kom familjens katt Chilli in på mitt rum och la sig på min mage, gosade med henne en stund så vid fem somnade jag till de ljuva tonerna av hennes kurrande.
Vaknade vid ett idag, skittrött men tvingade mig upp. Då var bara jag och farmor hemma. Vi åkte till en affär så jag fick handla lite saker, sen gick vi till Noahs skola och mötte honom, när Stella också kom hem gick vi ut och lekte med Killen, deras hund. Det var kallt ute!!(iaf i kortbyxor o sidenskjorta som jag hade) Då var klockan typ halv fem, det blåste rätt mycket och vinden var väldigt kall. Men stod man i lä där det var sol så var det underbart!
Imorgon ska vi åka till Dunsborough och stanna där till tisdag. Det ska bli varmare då så det ska bli sjukt nice :D

lite bilder från flyget

När jag kom fram igår hade de skrivit detta på mitt rum, SÅ gulligt.

Stella fixade mitt hår idag

Shoppingen. Såndär tråkig shopping av grejer man måste ha, detta gick på $75. Liksom give me a break, så dyrt att va tjej.

Framme

Kategori: Perth

Nu är jag framme i Perth!

Resan gick bra. Grät floder när jag sa hejdå till mamma, pappa och Victor på flygplatsen. Flög med Qatar Airways, första planet var inte så nytt men helt ok. Byte i Doha, där fick vi ett större nyare plan. Det var lite folk så hade tre säten för mig själv. Underbart, sov som en prinsessa. Såg på film, sov, åt.. 19 timmar gick förvånandsvärt fort! Men bara bra det. :)

Mötte min "au pair mamma" Karin på flygplatsen. Vi åkte hem, fick träffa familjen, har nog hamnat i den bästa familjen alltså! Hur trevliga och härliga som helst!
Har fixat mitt rum, ätit, duschat och nu har jag krupit ner i sängen. Klockan är 23:26 här nu. Är 7 timmar före er där hemma. Det är skumt. Vet inte om jag kommer kunna somna, är typ uppe i varv.

Hoppas ni där hemma har det bra. Saknar er <3

Sista dagen

Kategori: Sverige

Min sista dag i Sverige. Imorgon åker jag. Det är svårt att beskriva hur det känns, det känns väldigt bra men ganska ledsamt på samma gång.

Var ute på isen med mina två favoritkillar. Har haft en bra dag idag.

och en bild från igår

Time flies

Kategori: Sverige

Det är så svårt att fatta att idag är det fredag o på måndag åker jag! Men jäklar vad det känns bra, längtar så himla mycket tills jag är framme!!
Förut kändes det som den dagen aldrig skulle komma, det var så långt fram. Men nu bara "poff" är vi här. Time flies.

hej då godiset

Kategori: Sverige

Idag jobbade jag min sista dag på Supergott. Har trivts så himla bra på supergott/godisbutiken. Har jobbat ihop med det trevligaste och goaste folket. Riktigt bra människor allihopa. Fick en liten hejdåpresent idag. Så gulligt. Jag kommer tänka på er! Och sakna godiset.... hehe

Nu har jag alldeles nyss kommit till Arvika och Victor.
Igår var det fest! Skitkul att träffa massa folk!! Synd att jag fick gå så tidigt, men att få komma till Victor och kramas om av honom slår ändå allt.

haha Emmy... En av de bästa tjejerna i världen detta!

brumbrum!!!

Kategori: Sverige

Igår fick jag körkort!! Är nog den gladaste i världen just nu. Så otroligt skönt att ha det nu! Åkte runt igår och ville inte att dagen skulle ta slut, ville bara köra runt runt runt. Vilken känsla, det var så himla kul!

teori

Tjena!!

Idag gjorde jag teoriprovet och klarade det! SÅÅ himla skönt! Nästa vecka har jag körprovet, måste klara det också! woho känns så sjukt bra, brumbrumm

Ligger i sängen nu och gosar lite med Maximus min pissemisse. Vi är roommates, han är alltid på mitt rum. Härligt med sällskap.
Är supertrött men det har jag ju varit varje kväll sen jag börja intentivkursen. Och i helgen jobbar jag, börjar 8 då med. Inte så kul alltså. Vill vila lite.

alltid redo

Kategori: Sverige

Flygbiljetten är nu bokad och försäkringen fixad. Nästan redo för att åka nu!

perth

Kategori: Perth

Har fullt upp med att gå en intensivkurs för tillfället. Är på trafikskolan hela dagarna och när jag kommer hem somnar jag som en stock direkt. Det är tröttsamt men äntligen blir det gjort!!

Fyllde år i torsdags med, 20 år! Känns skitbra

Helgen spenderades med väldens bästa kille. Tycker så himla mycket om min Victor. Han är bäst. Iallafall, helgen var underbar och jag ville inte att den skulle ta slut. Men det var en lycklig Louise som sa hej då till honom på tågstationen utan tårar och bara med leenden. För jag är så lycklig.

Satt på bussen förut också. Lyssnade på Bon Iver. Jag älskar Bon Ivers låtar. Helt plötsligt slår det mig att, han har ju en låt som heter "Perth". Min favoritlåt av honom, typ den första jag hörde. Lyssnade så mycket på den efter att farfar gick bort i somras. Började storgråta bakom mina solglasögon då och där mitt på bussen för tyckte det var så sjukt.