hansemark.blogg.se

Mitt boende!

Kategori: Perth

Hej! Idag har jag bara städat o inte gjort någonting. Så tänkte göra ett litet inlägg om hur jag bor för er som är nyfikna!
 
Jag bor i Palmyra. Det ligger sydväst om Perth centrum och alltså på andra sidan Swan River. Palmyra är ett bostadsområde som inte så många känner till, därför brukar jag säga till folk som frågar att jag bor i East Fremantle för det ligger nära. Det är ca 4 km till Fremantle och det ligger ett busstopp nära huset o det går bussar ner till Freo jätteofta. Tar typ 10-15 min. Väldigt bekvämt. Till Perth centrum är det ca 15 km men det är highway nästan hela vägen så det går fort att ta sig dit med bil, 20 min om man inte har otur o hamnar i rusningstrafiken (som är heeeemsk). Jag åker oftast tåg in till stan. Då tar jag bussen till Freo och tåget därifrån. Tåget mellan Freo och Perth går fram o tillbaka hela tiden. Supert! Tåget tar ca 20 min, det stannar typ hela tiden för det är så många stopp på den stäckan, typ 15 stycken tror jag..
 
Huset är ett envåningsplanhus med väldigt öppen planlösning. Det har fem sovrum, två badrum, två vardagsrum o det ena ligger samman med matsalsdel och kök. Huset har en pool och uteplats.
Mitt rum ligger mellan barens rum. Det är inte så stort men allderles lagom för mig! Jag har en bred (140cm tror jag?) jätteskön säng med jättegoa kuddar o täcke (vill nästan ta med det hem), en spegel, bord och inbyggd garderob. Har har inte eget badrum, men det ena är det bara jag som använder.
Huset blir svinkallt på vintern! Det är ju inte isolerat så just nu måste man ha tofflor o tjocktröjor på sig.
 
Jag tycker om det här området och jag tycker väldigt mycket om huset. Jag trivs :D
 
 
hittar ni Palmyra? ;)
 
vår gata

Kommentarer


Kommentera inlägget här: