hansemark.blogg.se

Bra dagar

Kategori: Perth

I torsdags var jag och Moa på garden City! Shoppiiiiiiiing!! Köpte ett par klackskor, en topp, tofflor, pyjamasbyxor, tre ringar, ett halsband, ett armband, foundation, puder, rouge, ögonskugga, godis ;) Mycket bra dag.
Igår hade jag en dejt med Sara. Vi gick på Jamie Olivers restaurang i Perth "Jamie's Italian". Fast det tog tre timmar att få bord så under tiden gick vi på stan. Stan är öppet till 9 på fredagar. Då blev det en klänning, en topp och ett halsband. Sen åt vi. Gooooooooott!! Till förrätt åt jag (nu kopierar jag direkt ur menyn, http://www.jamieoliver.com/italian/australia/menuFried squid, garlicky mayo & lemon. Sara åt Large green olives, black olive tapenade & crispy “music bread”. och vi delade på Chips with fresh garlic & parsley. Jag dog nästan, det var såå gott. Till huvudrätt åt jag Prawn Linguine. Juicy pan-fried garlicky Spencer Gulf prawns served with tomatoes, chilli, rocket & fennel. Sara åt Seafood Bucattini. Tubular spaghetti steamed in a bag with crab, mussels, clams, squid, scallops, capers, chilli, garlic, white wine & juicy sweet tomatoes. Det var jättegott, men bådas rätter var superstarka.. För mycket chilli :( Så det brann i munnen.. Till efterrätt åt båda två Warm Brownie. Chocolate, raspberry & amaretto brownie with vanilla ice cream. Nomnomnom. Mycket trevligt och roligt!!
Nu väntar jag på att Johanna ska komma hit. Vi ska äta, fixa oss och gå ut ikväll o hon sover hos mig :) Ska bli kul!! Som alltid :D
 
 
älskar ringen som är små dödskallar..

 
 
Sara 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: