hansemark.blogg.se

En vanlig vecka

Kategori: Perth

Tänkte skriva lite om hur jag jobbar och hur mitt liv som au pair ser ut! Har ju mest bara skrivit om saker jag gör på fritiden, men jag är ju faktiskt au pair också! ;)
 
Jag jobbar ungefär 20-25 timmar i veckan. När föräldrarna är hemma så är jag ledig, om de inte behöver extra hjälp. Annars är jag bara som en extra vuxen i huset. Hjälper till med att plocka i o ur diskmaskin, plocka iordning o så.
 
Måndag
Alarmet ringer vid 7:30, jag går upp o äter lite och hjälper till i köket. Alla sticker till skolan/jobbet. Noah är sist, han går 8:40. Sen brukar jag gå o lägga mig igen eller hitta på nåt. Måndagar spenderar jag oftast hemma. Sen hämtar jag Noah på skolan vid 3:10, hans skola ligger på andra sidan gatan så ganska bekvämt! Sen kommer Stella hem runt 4 och sen har dom acrobatics i Freo vid 5. Så vi brukar ta bussen dit. Medans de tränar köper jag alltid mackor på Subway. Vid 6:30 är de färdiga så då åker vi hem o när vi kommer hem brukar någon av föräldrarna va hemma.
 
Tisdag
Alarmet ringer vid 7:30, jag går upp o äter lite och hjälper till i köket. Andrew är ledig! Så på tisdagar brukar jag alltid möta upp någon av mina kompisar o hitta på nåt för då behövs jag oftast inte förren runt 5, ibland inte alls. Det beror på vad Andrew vill hitta på med sin dag :) Men vanligtvis är jag hemma vid 5, lagar middag till barnen som ska vara färdig 6. Efter det ledig igen.
 
Onsdag
Värsta dagen tycker jag.. haha. Alarmet ringer vid 7:30, jag går upp o äter lite och hjälper till i köket. Alla sticker till skolan/jobbet. Noah är sist, han går 8:40. Sen är det städdag! Hela huset ska städas. Sen slutar Noah 2:30 så går o hämtar honom. Stella kommer hem runt 4. Fixar middag till dem runt 6. Sen kommer Andrew eller Karin hem runt 7.
 
Torsdag
Ser ut exakt som tisdag
 
Fredag
LEDIG
 
Lördag
LEDIG
 
Söndag
LEDIG
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Har det riktigt bra verkar det som.
    Du är född på en söndag...
    Kramar <3<3<3

    2013-05-26 | 17:17:05

Kommentera inlägget här: