hansemark.blogg.se

Fremantle Prison

Kategori: Perth

Idag åkte jag till Freo och mötte Sofia och Frida på Fremantle Prison. Där gick vi på "Great Escapes Tour". En guidad tour om fängelset och folk som försökt rymma osv. Det var bara vi tre som gick o våran guide var jättebra! Det var väldigt intressant och kul! Vill gå på fler guidade tourer där (nån som vill gå med mig? hihi). Vi fick gå upp i ett av vakttornen, gå in i celler, höra massor av berättelser och gå runt överallt. Och jag gillar verkligen gamla fängelsen och sånt, jättemycket. Tycker sånt är intressant :)
Meen jag har blivit sjuk! Vaknade imorse med så himla ont i halsen. Och ju längre dagen gick desto mer ont gjorde det, frös, huvudet bultade och hela kroppen värkte. Inte kul.
 
För er som vill läsa mer! :
 
 
 
 
 
I det här tornet fick vi gå upp
 
 
 
 
Jag vågade inte gå ut på "catwalken"!
 
 
 
 
 
dassen på utegården
 
 
 
 
deathrow
 
 
 
 
 
 
 
 
konst som fångar målat i celler
 
kvinnornas block
 
största blommorna jag någonsin sett! Seriöst, de var enorma!
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Det verkar som om det stället fängslat dig :-) Fina bilder trots att det varit ett trist ställe att vara i. Kram!

    Svar: Jaa dit ska vi åka när ni kommer hit :) längtar! kram
    izzi

    2013-05-24 | 17:46:07

Kommentera inlägget här: