hansemark.blogg.se

Perth Royal Show

Kategori:

Igår var jag på Perth Royal Show med Christine och en kanadensisk tjej. Royal Show är som en gigantisk marknad/nöjesfält/djurvisning som kommer till Perth i en vecka. Det var i Claremont showgrounds (där Steriosonic kommer va, wohoo) o det är ett superstort område med en oval i mitten. Här har vi ju inga kantiga fotbollsplaner utan alla planer är formde som en oval o alla idrottsplatser heter alltså "Fremantle Oval", "Subiaco Oval", "Palmyra Oval" osv osv.. Man kom in i marknaden iaf, sen såg vi på hundutställning, var inne o kollade på fjäderfän, får o klappade lamm, kossor, hästar, och i ovalen hade de hästhoppning! Och de hade MASSOR av karuseller! Jag visste att det skulle va karuseller men asså blev så glad när jag såg att det var sjuuuuukt många. Så vi åkte lite karuseller också. Såå kul, älskar verkligen att åka karusell. Något av det roligaste jag vet. Sen åt vi lite, jag åt sån typisk friterad korv på pinne. Gudomligt gott haha!
Det var en väldigt kul dag. Skulle vilja gå dit varje dag den här veckan om inte va så dyrt! Inträde kostade $27 :S Men ska dit på lördag! Måste verkligen dit igen. Älskar verkligen marknader o sånt. Det va såå mycket att se på. Det fanns allt! Utställningar och aktiviteter man fick prova på. Hade systemkameran med mig men va dålig på att ta bilder.. Är så mycket jag skulle viljat ta kort på, för ni fattar inte hur stort det va o hur mycket det fanns där så skulle så gärna visa er.. Det var supercoolt.
 
 
 
 
hahaha asså finaste fjäderfäna...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Åh där jag också vara! Fast inte åka karuseller.<3

    Svar: Ja jag tror att du hade tyckt jättemycket om att gå runt där!
    izzi

    2013-10-02 | 19:17:09

Kommentera inlägget här: