hansemark.blogg.se

Utsliten

Kategori: Taiwan

Back to reality! När mamma och brorsan åkte i måndags var jag helt slut! Det tar på krafterna att springa runt hela dagarna, se massa nytt, planera och hitta på saker. Men också väldigt kul!! Hela tisdagen låg jag hemma o lämnade inte ens lägenheten haha.. har bara latat mig för det mesta den här veckan! I fredags bjöd en taiwanesisk kille i Victors klass med oss o några till på en restaurang med jättegod taiwanesisk mat och sen KTV. KTV är så populärt här i Asien o är karaoke där man hyr ett rum där man sitter med sina kompisar o sjunger. Jag är inte största sångaren så var osäker på hur kul det skulle vara men hade jätteroligt! Victor sjöng så han tappa rösten, inte förvånad över det ;)
Lördag åkte vi skateboard. Victor har ju helt snöat in sig på skateboard o nu när han har två vill han verkligen att jag ska åka med honom. Så vi var nere vid riverside park o åkte runt. I sista backen precis innan vi skulle gå o käka lunch så trillar jag såklart... klant! Tar emot mig med högerarmen o landar på sidan. Fick först ont i handleden o benet som skrapa upp sig lite. Men sen sakta börjar min armbåge typ domna bort. När vi sitter o äter får jag typ inte ens upp högern till ansiktet, den gör såå ont o har helt stelnat i en position! O jag skulle ut med tjejerna på kvällen på skridskordisco?! Var så frustrerande o gjorde fruktansvärt ont! Väl hemma fick Victor hjälpa mig med att tvätta håret o städa. Sen fick jag sminka mig med vänter hand, det är verkligen inte lätt! Tog mig till slut iväg på middag o mötte tjejerna. Vi var på tgi Friday. Eftersom jag bara hade vänstern fick jag ta något lätt att äta så blev en sallad med grillade räkor. Gott! Sen gick vi till oss o förfestade lite innan vi drog till skridskordiscot. Det var en isrink (inomhus) som de gjort till nsttklubb. Sjukt galen o livsfarlig idé haha! Dom andra åkte medans jag o min armbåge fick kolla på. Men var ändå roligt! Kul grej att ha varit på :) hade nog inte velat åka ändå för är VÄRDELÖS på skridskor så hade jag inte skadat mig innan hade jag definitivt skadat/dödat mig själv där...
Söndagen spenderades hemma tack vare armbågen... Victor var på nåt slags internetkafe o spelade dataspel med Alex o sen åt de middag.
Idag är jag sjuk!! Hur otur kan man haaa? Vakna med tjock hals o kan nästan inte svälja, snorig o känner mig allmänt förkyld i kroppen. Så drygt.. o armbågen gör fortfarande ont o är helt stel. Så blir ännu en dag hemma. Ska leta upp en ny serie att börja kolla på så kan det nog bli OK ändå! :)
 
Tropical sallad med grillade räkor och en gurk cosmopolitan
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: