hansemark.blogg.se

Julkänsla... ?

Kategori: Taiwan

Dom firar inte julafton här. Visst gör vissa det, men det är inte alls en sån stor grej. Det är skola helt som vanligt på julafton. Det är inget pynt. Inte än iallafall, men det kanske kommer det vet jag ju inte! Men idag iaf när jag gick påväg till skolan, i mina kortbyxor och tshirt, svettig o lite stressad i 30 grader, så dök det plötsligt upp en stor pyntad julgran i synfältet. Blev helt överrumplad typ haha har VERKLIGEN inte fattat att det är en månad till julafton. Så ba undra vafasen den gjorde där liksom! Hallå?! Är det sant?? Har verkligen ingen julkänsla alls. För två år sen när jag bodde i Australien var det likadant, men där hade dom ju massa julpynt iaf! Man gick runt bland allt julfix o det var sååå varmt. Då kändes det bara jättekonstigt, nu känns det mer overkligt. Jag älskar ju julpynt och julen så himla mycket så jag tycker ju att det är lite tråkigt.. vi har tänkt åka till Ikea senare i veckan för min tyska kompis sa att det fanns massa julsaker där! Så längtar efter att åka dit o bara kolla runt o shoppa lite!! Dröm!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: