hansemark.blogg.se

Kinesiska

Kategori: Taiwan

Snart kommer min hjärna explodera tror jag. Har packat in så många kinesiska ord i helgen att hjärnan är överfull. Till o med drömde på kinesiska! Helt slut i skallen.
Victor kom hem i lördags kväll o var helt förstörd typ haha stackarn hade inte sovit en blund när de åkt i bilen och han hade ont i magen. Men var jättefint där dom var! Blev lite mat o en tidig kväll.
Söndagen åt vi brunch på favvocafet igen o sen åkte vi till biblioteket på Victors skola o plugga där. Och åt lite mat med Alex. Seriöst gjorde inget annat än trycka in kinesiska i hjärnan sen.
Idag har jag prov. Vi har kommit till kapitel 10 i boken så det är ett prov på allt vi haft. Ungefär 450 ord och tecken, meningsuppbyggnad, uttal och hörförståelse. Provet är om tre timmar så ska plugga en sista spurt nu! Önska mig lycka till o håll alla tummar!!
 
 
Brunch
 
Biblioteket
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Håller alla tummar och tår - när kan jag släppa?

    2015-11-16 | 08:42:50

Kommentera inlägget här: