hansemark.blogg.se

Kräftskiva och Chiang kai-shek

Kategori: Taiwan

Heeeej, förlåt att jag inte bloggat tidigare.. Jag tar ju aldrig kort med min telefon utan vi tar typ bara med Victors så kändes inte kul att blogga när jag inte kunnat lägga upp några bilder! Men nu har jag hans mobil så nuuu såå! :)

I fredags var vi på kräftskiva. Det var "Swedish chamber of commerence" som anordnade. Det var runt 40 personer och många svenska studenter. Det var tävling i att göra hattar och Vi fick pajer, kräftor, glass, snaps och öl. Alla blev (som vanligt o som ni nog kan förstå) kalasfulla. Men det var verkligen jätteroligt! Sen drog vi ungdomar vidare ut på stan. Dock togs inga kort denna kvällen. Kanske var för det bästa ;)
På lördagen mådde vi inte så bra... Men på kvällen tog vi oss ut på jakt efter mat. Vi gick längst med vår gata längre bort än vi gjort innan och hittade massa bra matställen! Både restauranger, cafén och affärer. Efter att vi ätit o fått lite liv i oss gick vi vidare på en promenad. Bara några steg vidare på gatan så var vi vid Chiang Kai-Sheikh memorial hall. Sååå coolt!! Gigantiska kinesiska tempel och ett gigantiskt torg. Så vackert. Blev en ny favoritplats.












Kommentarer

  • Mamma säger:

    Vilken pampig byggnad. Extra fint med belysningen.

    2015-10-07 | 19:53:56

Kommentera inlägget här: