hansemark.blogg.se

Silikoner och smärta

Kategori: Taiwan

Folk röker inne på alla klubbar här. Så efteråt stinker man rök.. Förra gången satt lukten kvar i håret även fast jag schamponera två gånger (som jag alltid gör) så nu efter i lördags stod jag i duschen o gnugga o skrubba håret fem gånger med schampo. När det torkat märker jag att det är alldeles hårt, klibbigt och ser ut som jag inte duschat på en månad uppe på huvudet. Fattar ingenting! Dagen efter tvättar jag håret igen. Sen för att försöka få bort detta äckliga schamponerar jag ännu mer o låter till och med schampot sitta i håret ett tag. Men då såg det ännu värre ut!! Får ju panik som ska gå till skolan med det här håret som ser helt vidrigt ut. Googlar runt lite och kommer fram till att det är silikon. De flesta schampon innehåller silikon som inte är helt lösligt i vatten så när jag gnuggade in maaaaassa i håret la det sig i flera lager och fastnade. Sen la jag ju på ännu mer varje gång jag duschade. Så nu har jag köpt naturliga produkter utan sånt! Hoppas det försvinner nu. Mitt hår känns så äckligt :( Så kom ihåg det peeps, gnugga inte in massor av era schampon.
Har även ont längst ner på ryggen. Typ svanskotan fast högre upp så vet inte om det är bäckenbenet? Jag har ont och liksom "fastnar" i leden. När jag suttit ett tag o reser mig så smäller det verkligen till när det släpper. Läskigt. Skulle vilja gå till en sjukgymnast typ men det får vänta tills Sverige.. Känns inte riktigt bra att som kvinna ha problem med bäckenbenet redan asså! Ajaj
 
Kolla mitt hår :( duschade faktiskt imorse, men ser ut som flera dagar sen. O är alldeles klibbigt. Blä
 
Nya schampo och balsam. Luktar gott o hoppas att de gör gott för mitt hår. Hatar mitt hår just nu, det är så ful längd. Vill bara att det ska bli långt igen!
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Stackars lilla smulan! Du som är så "känslig" med ditt hår 😯😮😨

    2015-10-21 | 23:10:51
  • Mamma säger:

    Stackars lilla smulan! Du som är så "känslig" med ditt hår 😯😮😨

    2015-10-21 | 23:11:15

Kommentera inlägget här: