hansemark.blogg.se

Under förra veckan

Kategori: Taiwan

Vi drunkar i plugg. Hjäääälp. Jag har kinesiskan och har även börjat med engelska 7 på distans. Man vill ju även göra roliga saker när man är här. Jag hinner inte med allt! Victor har jättemycket läxor. Jag fattar typ inte ens i vad. Men det är kinesiska iaf o sen tror jag det är något med data och så har han skrivit en presentation i engelska som skulle framföras muntligt. Så vi har att göra.. vi såg The Martian på bio med Alex i onsdags. Victor läste boken på flyger ner hit o har tjatat om den sen dess. O den var bra! Sen var jag ute i lördags med svenska kompisar. Hade himla roligt!! O nu är det ny vecka o nya läxor.. vi har faktiskt inte gjort nåt annat än plugga, träna och äta än så länge denna veckan. Men senare idag ska vi o kolla på halloween kostymer. Finns tydligen massa möjligheter till att hyra här. Ska bli kul!
Vädret är sämre också. Det är mulet och kyligare. Det blir så skevt när man börjar frysa när temperaturen går under 25 grader. Folk här pälsar ju på sig med jacka och kängor redan. Det kanske kommer en ny tyfon till helgen. I förrgår var det tre jordskalv. Sååå ja, kul..


Kommentarer

  • Mamma säger:

    Ja det är ju inte precis en nöjesresa ni åkt på 😉men det visste ni. Det gör troligen att svenska skolan ses som slapp.
    Halloween blir ett trevligt avbrott. Sen är kinesiskan avklarad och jag anländer 😆 Då blir det nog kul 😄.
    Puss och kram

    2015-10-21 | 08:16:42

Kommentera inlägget här: