hansemark.blogg.se

Framme!

Kategori: Taiwan

Nu är vi framme. Flyresan gick bra men var lååång. Var så himla trött och blir lätt åksjuk när jag flyger :/ Vi åkte Gardemoen->Heathrow->Hong Kong->Taipei med Cathay airways. När vi kom fram fick vi fixa visum och sen simkort till mobilerna. Sen tog vi en taxi till vårat boende. Vi har hyrt en studio (etta utan kök) de första 10 dagarna medans vi letar ett annat permanent boende. Studion låg mitt i centrum så vi fick se en del under taxiresan! Dock spöööregnar det. Och är jättevarmt! Vi tog in våra saker till rummet och sen gick vi direkt ut o köpte varsitt paraply o letade upp nånstans att äta. Det blev pizza på en restaurang. Och "peanut butter fries"! Vi blev väldigt nyfikna så va bara tvungna att beställa det o det var alltså pommes med jordnötssmörssås på!! VEM kom på det?! Ganska gott va det iaf ;) o pizzan var riktigt god. Sen va det tillbaka till studion som gällde o duscha o lägga sig. Jag är jättejättetrött o imorgon ska jag upp tidigt för ska hitta till min skola till 8:30. Såå spännande o jag är nervös! Victor har lovat att följa med mig dit iallafall så att jag inte tappar bort mig ;)
Hoppas mina kära har det bra hemma i Sverige!

Taipei 101, ligger precis runt hörnet till vår studio!

Kommentarer

  • Matilda Törnquist säger:

    Kul! Gött att vara framme! Sluta inte blogga nu - jag följer alltid din blogg. ;)

    2015-09-01 | 17:46:45

Kommentera inlägget här: