hansemark.blogg.se

Taipeis nattliv

Kategori: Taiwan

Igår gick jag heeelt vilse påväg till skolan! :( gick upp i fel öppning från tunnelbanan o hamnade runt hörnet på gatan. O jag gick rakt.. var sjöblöt när jag till slut hittade tillbaka till skolan, usch va så varmt..
Efter skolan mötte jag Victor för lunch i food courten i Taipei 101. Vi bor ju som sagt typ två gator från 101 så vi äter där varje dag. Helt ok billigt (det på bilden kostar typ 50 SEK) o massa att välja på! :)
För er som inte har helt grepp på allt: Victor studerar till civilingenjör i industriell ekonomi på universitetet. Och han läser med asiatisk inriktning o det ingår då med ett års utlandsstudier. Det är därför vi är här! ;) Så idag kom ett gäng av hans klasskompisar hit som också ska plugga. Men de flesta i en annan stad. Dom är i Taipei över helgen så vi träffade dom! Först åkte vi till en nightmarket, kollade runt och åt riktig Taiwanesisk streetfood. Gott! Sen drog vi in till Taipei 101 o gick på en klubb precis där som hette Halo. Snygg klubb o bra musik men ganska liten lokal. Vi satt mest ute på balkongen o kolla på 101. Efter det drog vi hem o jag och Victor köpte med mat på 7eleven. Det är 7elevens överallt här och dom har öppet hela natten. Vi var hemma kl 5. Men vi är ju liksom jetlaggade fortfarande så o allt är senare här. Jättekul kväll iallafall! :)

Victor i food courten.

En oklar bild från inatt av mig och ett får utanför 101..

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Fin klänning fåret har........ ;)
    Puss
    Mamma

    2015-09-07 | 09:28:53

Kommentera inlägget här: