hansemark.blogg.se

Gott nytt år!

Kategori: Taiwan

Välkommen 2016!
Vi firade nyår med att äta middag hemma hos Felicia och Emelie med ett gäng kompisar. Dom hade lagat en god buffé med köttspett, sallader, bruchetta, bröd, såser och frukt. Sen hade dom också svenskt godis! Efter det åkte de flesta in till 101 på en stor fest. Jag och Victor gick till Roxyrocker o satt i baren o drack några drinkar. Jättekul! Sen såg vi på fyrverkerierna på 101!
 
 
Vi hade klätt upp oss o var riktig nyårsstiliga men såklart ska vi glömma bort att ta ett riktigt kort.. vi måste bli bättre på det.. :p
 
Jag har verkligen ingen aning alls om vad som kommer hända det här året. Har inga planer eller förväntningar alls. Vet bara att jag ska vara i Taipei ett tag till men vet inte hur länge. Att jag ska resa till Sydkorea och Japan. Sen ska jag ju hem till Sverige o ta tag i livet har jag tänkt. Men vet inte hur! Vet inte vart jag ska bo eller jobba än. Ska bli spännande iallafall, kan hända så mycket på ett år!
2015 hände det ju mycket! (Som nästan alla mina år på senaste tiden eftersom jag aldrig kan bestämma mig vart jag ska bo o jobba hehe) Jag bodde i Linköping, jobbade på Nonno Alfredo och McDonalds. Slutade dom jobben o flyttade hem till mamma och pappa. Började jobba i Töcksfors på Kremmerhuset. Älskade att jobba där! Var i Gdansk och Tallin med Victor. Umgicks med mina fina kompisar. Hade en kul sommar. Var på festival. Började jobba på Maximat också. Sparade pengar. Flyttade till Taipei. Började skolan o lärde mig kinesiska. Träffade nya människor och upptäckte Taiwan. Hade mamma och brorsan på besök o hittade på massa kul. Var i Hongkong. Ja det var minst sagt ett år med mycket farande hit o dit! Nu längtar jag faktiskt efter tryggheten i ett riktigt hem där jag stannar ett tag. Förhoppningsvis kommer jag hitta mitt hem under 2016!
God fortsättning allihopa! :)
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    God fortsättning älskling! ❤️😍😘

    2016-01-02 | 21:51:29

Kommentera inlägget här: